Piše: Zvonimir Pavlinović
Jedan od najtežih izazova content creatora jest konzistencija u objavljivanju novih sadržaja. Ne želite postati dosadni svojim pratiteljima te vam je jako bitno održati prisutnost na društvenim mrežama, na svojoj web stranici sa nekom novom temom, novim sadržajem kojim želite postići dobre rezultate? Sigurno ste se zatekli puno puta u situaciji da objavljujete nove teme i sadržaje na svom blogu pa se jedan dan nađete pred zidom zbog kreativne blokade ili nedostatka vremena za osmišljavanje novog sadržaja. Nemojte paničariti!
Postoji jednostavno rješenje za kojim posežu i veliki brendovi, a zove se prenamjena sadržaja. Za potrebe ovog bloga, nazovimo taj postupak “reciklažom sadržaja“.
Sigurno u svojoj arhivi imate neku objavu koja je recimo prošle godine polučila jako dobre rezultate. Preko nje ostvarili ste dobar engagement na društvenim mrežama, ostvarili ste velik broj posjeta svojoj web stranici, veći broj prodaja na web shopu, dobili ste velik broj pretplatnika na svoju newsletter listu i sl. Što vas spriječava da tom sadržaju date novo ruho i ponovno ga pustite u objavu? Takav postupak ima mnogo benefita i dalje odlične rezultate!
Prije nego se upustite u takvo što, važno je znati osnovna pravila prilikom reciklaže starijih objava.
Prva stvar koju trebate napraviti jest pogledati analitičke podatke i provjeriti bitne metrike poput backlinkova, posjeta ili pregleda, dijeljenja na društvenim mrežama i ključnim riječima koje su se pokazale uspješnima na toj objavi. Velik broj backlinkova, pregleda ili dijeljenja na društvenim mrežama sigurno su dobar signal koji nam govori kako je upravo ta objava dobar kandidat za reciklažu.
Kod postupka reciklaže bloga, obavezno zadržite strukturu linka kakva je i bila. Naslov bloga je poželjno promijeniti međutim zadržite ključne riječi u njemu. Razmislite može li meta desription biti relevantniji ili više catchy? Sve ovo je jako bitno za SEO. Nipošto nemojte stvarati npr. novi članak i pisati o istoj temi, jer time stvarate duplicirani sadržaj na koji Google prilikom rankiranja vaše stranice ne gleda baš blagonaklono.
Ukoliko ste određenu temu obradili prije nekoliko mjeseci ili par godina, sigurno kako se mnogo činjenica od tada promijenilo pa bi bilo poželjno da osvježite svoj sadržaj novijim, točnijim i relevantnijim podacima. Isto tako kada nadopunite svoju objavu novim činjenicama, postavite obavijest kako se radi o osvježenom sadržaju kako ne bi zbunjivali čitatelje kada primjete davni datum objave ili komentare od unazad par godina.
Kada osvježite svoj sadržaj, svakako osim objave na društvenim mrežama obavijestite i svoje pretplatnike preko newslettera.
Organska pretraga sigurno nosi velik udio posjeta vašim stranicama ukoliko stvarate određeni sadržaj poput bloga. Naročito ako korisnici pretražuju internet u potrazi za onim o čemu vi pišete.
Međutim kako organskim putem doći do još većeg broja korisnika?
Razmislite o tome da kada detaljno obradite određenu temu u blogu, možete taj isti sadržaj pretvoriti u:
Brian Dean (brand Backlinko) primio je jako zanimljiv case study od strane jednog vjernog pratitelja. Te podatke je odmah iskoristio za osvježenje jednog starijeg članka gdje je obrađivao tu temu, poslao ga je svojim pratiteljima putem newslettera, objavio ga je na društvenim mrežama i sa novim, relevantnim podacima o toj temi, ostvario je porast od 111.7% organskog traffica.
Buffer Team se odlučio 2015. na jedan izazov. Mjesec danas zabranili su objavljivanje novog sadržaja nego su morali rekreirati stare objave koje su im se pokazale uspješnima. Nakon mjesec dana reciklaže starog sadržaja rezultat je bio porast organskog traffica za 4%, SlideShare prezentacije na Linkedinu ostvarile su 200.000 pregleda, a na Medium platformi članak im je dospio među top 20 članaka tog dana. Inače, Medim platforma broji preko 180 milijuna posjeta mjesečno.
Jesu li ovo dovoljno dobri razlozi za reciklažu starog sadržaja?