Piše: Zvonimir Pavlinović
Za povećanje konverzije postoji velik broj pisanih i nepisanih pravila kako graditi povjerenje “first time visitora”. Navest ću samo neke od njih na koje bi bilo dobro pripaziti.
Odgovara li na problem ili želju koju korisnik ima i zbog koje je i došao na vašu stranicu? Je li headline smješten above the fold, odnosno je li vidljiv odmah pri dolasku na stranicu? Bez da scrolla dolje… Je li poruka jasna i baki i milenijalcu?
Ukoliko su odgovori na ova pitanja NE, onda definitivno morate poraditi na glavnom naslovu vaše landing stranice. Korisnik koji je do vaše stranice došao npr. putem oglasa, želi riješiti svoj problem, a vaša stranica mora ga jasno voditi ka riješenju problema.
Ukoliko vaša landing stranica koju oglašavate u svrhu prodaje sadrži navigaciju i određen broj linkova koji mogu olako korisnika odvući sa te stranice, uklonite ih. Oni nisu potrebni na toj stranici jer zadatak tog landing page-a je konverzija.
Koliko imate cta buttonsa na vašem landing page-u i jesu li svi usmjereni na istu radnju? CTA buttoni su main core landing stranice i sav sadržaj koji se nalazi iznad ili ispod njega služi kao upotpunjavanje i poticanje korisnika na akciju. Pripazite da tekstovi na vašim buttonima nisu suhoparni i tajanstveni tipa: “POŠALJI”. Korisnik treba jasno znati što će se dogoditi nakon klika npr. “ŽELIM PRIMITI E-BOOK MAILOM”. Ipak, dobro je imati ikakav CTA nego ga uopće ne imati.
Jako bitan faktor kod korisnika su njihove navike na webu i utvrđena pravila kod web dizajna. Korisnik tako očekuje logotip u gornjem lijevom kutu, glavnu navigaciju odmah desno od logotipa, search bar zbog lakšeg pretraživanja webshopa, breadcrumbse zbog lakšeg povratka na prethodno, page title kako bi u svakom trenutku znao gdje se nalazi itd.
Ukoliko dizajnom mijenjate neke navike korisnika na landing stranici zbog toga što želite biti drugačiji, vjerojatno ćete si srušiti conversion rate. Zbunjujete potencijalne kupce, stvarate im bespotrebna pitanja u glavi i razvijate nepovjerenje.
Što se tiče povjerenja, korisnik koji prvi put stupi na vašu stranicu najčešće nema veliku želju kupiti vaš proizvod ili uslugu jer je nepovjerljiv. Stoga je jako bitno graditi njegovo povjerenje dok scrolla vaš page. U samom headline-u kao što sam naveo pod brojem jedan, pokušajte komunicirati poruku koja nosi riješenje problema i povjerenje kod korisnika. Isto tako pobrinite se da prije cta buttona ili poziva na akciju imate recenzije korisnika, istaknute dosadašnje klijente, garancije itd. Ukoliko je vaša stranica koncipirana tako da ne gradi korisnikovo povjerenje, očekujte nisku stopu konverzije.